2012. február 17., péntek

Gombakrémleves

Melengető krémleves a hideg napokra. Tudom, már a sokadik, de ha egyszer imádom a krémleveseket :) és talán van más is, aki csatlakozik hozzám.


A recept a Kifőztük magazin februári számában is megtalálható.

Hozzávalók:
25 dkg (barnahátú) csiperke
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
2 kisebb krumpli
1 evőkanál liszt
5 dl alaplé
2.5 dl tejszín

bors

Megtisztítjuk és felszeleteljük a gombát. A vöröshagymát és a fokhagymát apró kockákra vágjuk. A krumplit megtisztítjuk és felkockázzuk.
Egy edényben a vöröshagymát olajon megpároljuk. Hozzáadjuk a fokhagymát, a felszelelt gombát, a lisztet és átkeverjük a hagymás olajjal. Felöntjük az alaplével, és beletesszük a felkockázott krumplit. Sózzuk, borsozzuk. Forrástól számítva 15 percig főzzük. Levesszük a tűzről, összeturmixoljuk, majd visszatesszük a tűzre, hozzáöntjük a tejszínt és összeforraljuk. Ha szükséges egy kis vízzel hígítjuk, és ízesítjük.

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Én biztos! Imádom, bármiből is készüljön!

Múlt héten készítettem én is gombalevest :-)

bévé írta...

Nekem is jöhet! Krémleves meg bármikor és bármiből :D

Névtelen írta...

Annyira tetszik ez a fotó! S habár nem vagyok nagy gomba rajongó, abszolút kipróbálásra sarkall a kép!

Csibe írta...

Viki, akkor egy rugóra :)

Vera, neked is? nekem is :)

Panna, én sem vagyok nagy gombás, de ez jöhet :)