2011. március 3., csütörtök

Tárkonyos raguleves kapros-túrós betéttel

Ismét egy melengető levest hoztam, most kicsit tartalmasabb formában.


Hozzávalók:
30-30 dkg sárgarépa és petrezselyemgyökér
1 fej vöröshagyma
50 dkg csirke vagy pulykamell
2 dl tejföl
1 csokor friss tárkony (lehet szárított is)
Fél citrom leve
1 ek liszt
só, bors
Levesbetét:
15 dkg túró
10 dkg liszt
1 tojás
1 tk aprított kapor
zsemlemorzsa

A zöldségeket felkarikázzuk, a húst kockára vágjuk.
A vöröshagymát felaprítjuk, kevés olajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a felvágott zöldségeket, és a húst. Félig puhára pároljuk, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk 1 evőkanál liszttel, és felengedjük kb. 1,5 liter vízzel. Hozzáadjuk a finomra vágott tárkonyt, és felforraljuk.
A levesbetéthez a túrót összekeverjük a tojással és a liszttel. Hozzáadjuk a kaprot, sózzuk, és zsemlemorzsával közepes keménységűre összegyúrjuk.
Vizes kézzel apró gombócokat formázunk és a forrásban lévő levesbe tesszük.
Ha a gombócok megfőttek, a levest behabarjuk és citromlével ízesítjük.

7 megjegyzés:

Zsiri írta...

Gondolatolvasó vagy, pont ilyen levest terveztem be hétvégi levesnek :) Sokszor ettem, de sosem készítettem még. Egy kis segítséget szeretnék kérni: kb 10 főre kellene elkészítenem, ebben az esetben mennyivel szorozzam az általad leírt mennyiségeket? Köszönöm előre is :)

Kőrösi Mercédesz írta...

Csatlakozom Zsirihez, csak nem 10, hanem mindössze 6 főre...

Már várom, hogy sikerül:)

Bianka írta...

Isteni leves és nagyon izgalmas betét

Thrini írta...

Minden ilyen jellegű levest imádok! Beiratkoznék hozzád menzázni!! :)

Csibe írta...

Zsiri, Merci, - nagyon elkéstem :(
mi ebből az adagból többször is ettünk, de ha kb. másféllel számoltok, biztosan elég lesz...

Bianka, köszi!

Thrini, :) gyere nyugodtan!

Kőrösi Mercédesz írta...

Semmi baj, sőt, én felejtettem el leírni sok-sok dicséretet zsebeltem be, komolyan! Nagyon fini lett, köszönöm az ötletet! Aztán BogárKreánál pont arról olvastam tegnap, hogy ő pedig krumplis pogit sütött a tárkonyos raguleves mellé - no, azt is gyorsan megsütöttem. Szóval hála és köszönet:))))

A tulipánjaid csodásak!

Zsiri írta...

Semmi baj, rögtönöztem, elég lett :) És finom is!