2010. október 27., szerda

Madeleine

Kedves kis sütemény teához. Vagy amihez szeretnétek. Én a teára szavazok, amúgy is nagy kedvelője vagyok, legyen az fekete, gyümölcs, vagy gyógynövény.


Hozzávalók (24 db): 14 dkg cukor, 2 egész tojás és 1 tojás sárgája, 14 dkg liszt, 14 dkg vaj, fél citrom héja, 1 tk citromlé, 1 kk sütőpor, icipici só, 2-3 csepp vanília aroma
A cukrot a tojásokkal nagyon-nagyon habosra keverjük.
Hozzáadjuk a citrom héját, a citromlevet és az aromát.
A lisztet elkeverjük a sóval és a sütőporral, majd hozzákeverjük a tojásos krémhez.
Végül belekeverjük a felolvasztott lehűtött vajat.
A madeleine formát kicsit kivajazzuk, megtöltjük a masszával, és 190 fokon 12 perc alatt megsütjük.
Ha kihűlt porcukorral meghintjük.

14 megjegyzés:

Reni írta...

Imádom! :)

Ildy írta...

Csodaszép! A múltkoriban szemezgettem egy ilyen sütőformával. Lehet, hogy mégis csak meg kellene venni:)

Bianka írta...

Juj csodálatos

Dia írta...

Nagyon "csinos" falatok!

Ildinyó írta...

Bejelentkezhetek egy teára? :D Nagyon kis guszták! :)

Zsiri írta...

Nagyon szép lett! Már írom jézuskának a kívánságlistát, egy Madeleine sütő is felkerült rá :)))

Csibe írta...

Reni, igen, tudom :)

Ildy, lehet :) ha szeretitek a finom, puha, gyorsan elkészülő sütiket, akkor mindenképpen.

Bianka, és finom is :)

Dia, köszi szépen!

Ildinyó, gyereee, várlak!

Zsiri, köszönöm! Igen, mindenképpen kerüljön fel arra a bizonyos listára :)

Thrini írta...

Nincs ilyen formám, pedig a sütik nagyon tetszenek. Majd egyszer..... :)

Csibe írta...

Thrini, akkor majd egyszer :))

Ms. Poppy írta...

Már olyan rég tervezek én is ilyen formát venni, de eddig nem nagyon találtam. Nagyon szépek lettek, és bizony jól csúsznának egy csésze forró tea mellé.:)
Bámulatosan szépek a fotóid, mint mindig!

Csibe írta...

Poppy, köszönöm szépen, kedves vagy!

Raindrop írta...

Ez a süti valamiért nem vonz annyira. Évek óta látom, de sosem kívántam meg. Fogalmam sincs miért, hiszen gyönyörű.
Most először megkóstolnám tejjel, egy életem egy halálom! :D Annyira szépek, és a fotók is zseniálisak, hogy nem lehet kihagyni.

chriesi írta...

Sosem sütöttem mert nincs formám!!! De teszek róla a hétvégén, hogy legyen. Isteni képek!

Csibe írta...

Raindrop, igazából nem kell semmi extra dologra gondolni, egy sima puha kis tészta, de nekem teához nagyon bejön :)

Chriesi, :) köszönöm!