2010. július 9., péntek

Zabkorpás cukkini fasírt

Eleinte a cukkinit csak rántva szerettem. Aztán ez idővel megváltozott, nagy kedvenc lett a rakott cukkini, a túróval töltött cukkini, a csak úgy natúr kisütött cukkini szeletek, és szeretem salátákban, és grillezve is.
És a mostani kedvenc az alábbi cukkini fasírt, amit Puszedli oldalán találtam.
Kicsit variáltam csak, zsemlemorzsa helyett zabkorpát használtam.



Hozzávalók: 70 dkg cukkini, 1 közepes fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 10 dkg reszelt sajt (füstölt), 3 ek zabkorpa, 2 db tojás, 2 ek tejföl, só, bors, zsemlemorzsa, olaj a sütéshez
A cukkinit lereszeljük, kicsit sózzuk, majd kis idő múlva kinyomkodjuk.
Hozzákeverjük tojásokat, a sajtot, a sót, borsot, az apróra vágott vöröshagymát, a tejfölt, zabkorpát és elkezdjük összedolgozni. Ha nagyon lágy lenne, tehetünk hozzá még a zabkorpából, vagy zsemlemorzsából, végül a fokhagymát és belenyomjuk.
Ha alaposan összekevertük, kis golyókat formálunk és az olajban kisütjük.
A masszához adtam még felkockázott karaván kockasajtot is.


A cukkini amellett, hogy sokféleképpen felhasználható, sok fontos ásványi anyagot és vitamint is tartalmaz.
Ezek közül a legjelentősebb a héjában található védőhatású béta-karotin, de bőségesen tartalmaz C-vitamint, káliumot, folsavat, foszfort, kalciumot, mangánt, cinket, és szelént.

8 megjegyzés:

Zsiri írta...

Új dizájn, dejó :) Nagyon szép! Lehet már megvan egy ideje, sajna régen tudtam körbenézni már. Cukkini, hm, imádom :)

Bianka írta...

Ez igen, és már ettem, pedig szívesen...:))))

Puszedli írta...

De jó, hogy megcsináltad! :) Tetszik nagyon!

Csibe írta...

Zsiri, köszi szépen, így talán egy kicsit szellősebb :)

Bianka, könnyű kis gombócok, nyugodtan választhatsz :)

Puszedli, de meg ám, én nagyon finom, köszi szépen!

Livi írta...

Nagyon jó ötlet! De akkor zabkorpa vagy búza korpa?:) Vagy én vagyok vak?:)

Csibe írta...

Livi, örülök, hogy tetszik! Persze, hogy zabkorpa :) köszi, hogy szóltál!

Livi írta...

:) Köszi Csibe, én is javítom akkor abban amit mentettem :) Nagyon tetszik, zabkorpából pedig sosem elég!!! ;)

Csibe írta...

Livi, igazán nincs mit :)
Szeretjük, és használom is a zabkorpát :)