2009. június 2., kedd

Gesztenyéskocka

Gesztenyéset, és valami "mégnemsütöttet" szerettem volna csinálni, így esett a választás az alábbi sütire. A receptet a neten találtam, nagyon finom lett.

Hozzávalók:
Tésztához: 10 dkg margarin, 2 ek kakaópor, 6 ek liszt, fél csomag sütőpor, 6 ek porcukor, 6 tojás
Krémhez: 20 dkg margarin, 25 dkg porcukor, 3 dl tej, 1 csomag vanília ízű pudingpor, 50 dkg gesztenyemassza, 2 ek rum
Tetejére: 5 dl habtejszín, 1 csomag habfixáló, 2 ek kakaópor
A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd a megolvasztott, lehűtött margarint is hozzákeverjük. A lisztet, a sütőport, a kakaót elvegyítjük, és a cukros tojáshoz keverjük, majd óvatosan hozzákeverjük a tojások keményre felvert habját.
Kikent, lisztezett tepsiben kb 20 perc alatt megsütjük.
A krémhez a pudingport a tejben, 10 dkg porcukorral sűrűre főzzük, és kihűtjük. A többi porcukrot habosra keverjük a margarinnal, hozzáadjuk a gesztenyemasszát, a kihűlt pudingot, és a rumot. A krémet a tésztára kenjük. A tejszínt kemény habbá verjük a habfixálóval, egyenletesen a gesztenyekrémre simítjuk, a tetejét megszórjuk kakaóporral. Alaposan hűtsük le, így könnyen lehet szeletelni.

6 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Első ránézésre a túrósod ugrott be!

Méhn Niki írta...

Nagyon szép lett! nem csípem a gesztenyét, de ebbe beleharapnék! :)

Orsi írta...

Hmm,nagyon jól néz ki!Néha nálunk is rámjön ,hogy valami gesztenyéset kéne csinálnom,de soha nem volt semmi jó receptem.Mostmár van!

Csibe írta...

Renáta, ez is nagyon finom!

Muffin, mikor készült, ez volt a vacsorám ;)

Orsi, érdemes kipróbálni, könnyű elkészíteni.

Ottis írta...

Ez nagyon finom lehet!Ki kell próbáljam majd!

Gabesz írta...

Most lettem készen vele..megláttam a képet róla itt,és egyből lecseréltem a tervben lévő kávés kockát rá :) isteni...köszönöm :)